Educația emoțională este o necesitate crucială în dezvoltarea tinerilor, fără însă a figura ca o prioritate în programele școlare și în cadrul instituțional mai larg din România. Prin proiectul „Bodystorming”, Asociația Culturală ISVOR abordează această problemă într-o manieră interdisciplinară, combinând creația artistică, științele sociale, new-media și etica aplicată într-o serie de evenimente adresate în principal liceenilor și menite să ofere un instrumentar de auto-cunoaștere și înțelegere care să le permită tinerilor să navigheze mai bine o lume marcată de fenomenele bullying-ului și shaming-ului online. În urma derulării proiectului va rezulta o instalație artistică precum și o serie de conferințe/dezbateri pe teme de etică aplicată și ateliere participative de expresie corporală și vizuală.
Printr-o metodologie interdisciplinară, colaborativă și participativă, instalația multimedia „Bodystorming” propune cercetarea și explorarea creativă a emoțiilor primare: surpriza, bucuria, frica, furia, tristețea, disprețul și dezgustul. Reunind specialiști din multiple domenii artistice (coregrafia, muzica, scenografia și video-art), echipa de proiect a realizat nu doar o instalație video imersivă care oglindește reacțiile fizice spontane la aceste emoții primare, ci și o serie de conferințe, dezbateri și ateliere creative cu mișcare și video-art, toate dedicate liceenilor.
Oglindind procesele interioare, emoțiile oscilează între vizibil și ascuns în cadrul instalației, alunecă între control și vulnerabilitate, provocând privitorul să le descopere, într-un joc subtil al formelor și senzațiilor. Mișcarea fluidă sau tensionată se îmbină cu sunetul care amplifică trăirile interioare, în timp ce obiectele, învelite în hârtie și sfoară, aduc o textură tactilă ce invită la reflecție. Proiecțiile video și tehnologia adaugă o dimensiune cinematică, multiplicând gesturile și oferind perspective neașteptate, pentru a reflecta dinamica emoțiilor.